Behandlinger

Vi benytter os af mange forskellige behandlingsteknikker og vil inddrage dig i hvad du føler dig mest tryg ved. Vi oplever nogle gange at der kommer patienter der er bange for det at det kan sige knæk under behandlingen, og der kan vi benytte andre teknikker hvor det ikke siger knæk. Hvis du har bekymringer om dette siger du bare til på forhånd.

Manipulation

Er der tale om dysfunktion i et led, kan kiropraktoren hjælpe leddet til at få normal funktion ved en manipulation. Ved dette forstår de fleste at det siger knæk fra leddet, men der findes blidere teknikker som opnår det samme uden at det siger knæk.

Bløddelsbehandling

Til behandling af problemstillinger i muskulaturen benyttes forskellige teknikker såsom triggerpunkts-behandling, Muscle Energy Technique (MET), laser, shockwave eller dry needling.

Shockwave

Ved shockwave-behandling bliver energi fokuseret gennem en linse ført ind i kroppen. Den intense energi stimulerer kroppens celler og igangsætter derved en række helbredende mekanismer: Øger blodcirkulationen og dannelsen af nye blodkar. Genstarter helingsprocessen ved kroniske skader.

Laser

Laserbehandling er en ikke-invasiv måde at behandle den akutte fase med smerter. Med lysbølger går laser ind og stimulerer cellernes dannelse af energi og proteiner, der begge er vigtige faktorer i kroppens egen restitution.

Dryneedling

Dry needling er ikke akupunktur, men ligesom ved akupunktur indsættes nåle i kroppen. Ved dry needling indsættes nålen dog direkte i muskelknuder (myoser) i den ømme muskulatur. Dry needling er så godt som smertefrit.

Muscle Energy Technique (MET)

Er en mild behandlingsteknik der gennem mobilisering og stræk af muskler og sener omkring det involverede led, forsøger at forbedre ledfunktionen og mindske smerten

Triggerpunktsbehandling.

Triggerpunkter er muskelknuder (myoser) som kan opstå efter lang tids belastning eller en ulykke. Smerte fra disse myoser kan være lokalt eller stråle ud fra triggerpunktet. Smerten opfattes ofte som dyb og øm. Ved behandling påføres et tryk på det aktive triggerpunkt som holdes i 15-20 sekunder. Dette medfører øget blodgennemstrømning i området og hjælper med at af slappe muskulaturen.

Øvelser

Ud fra undersøgelsen vil du næsten altid blive sendt hjem med øvelser, der har til formål at lindre smerten og øge funktionen i de involverede led, så du selv kan være med til hurtigst muligt at komme tilbage på fode igen.