Gør behandlingen ondt?

Behandling vil som oftest være smertefri. Vi bestræber os på at gøre behandlingen så behagelig som mulig. Vi sørger for, at du ved præcis, hvad du kan forvente af behandlingen og behandler ikke før du er klar til det. Der kan dog være bivirkninger i form af øget ømhed fra det behandlede område, eller øget træthed 1-2 dage efter behandlingen.

Hvorfor siger det knæk?

Hvordan foregår behandlingsforløbet?

Det første vi gør når du kommer, er at optage din sygehistorie for at danne os et overblik over din problemstilling. Herefter udfører vi en dybdegående undersøgelse for at få en større fornemmelse af, hvad der kan ligge til grund for dine smerter eller problemer. Undervejs forklarer vi, hvorfor vi gør som vi gør, og hvorfor vi udfører relevante test. Når vi har dannet os det samlede indtryk, vil vi i samarbejde med dig tilrettelægge det bedst mulige behandlingsforløb.

Kan gravide modtage kiropraktisk behandling?

Gravide kan sagtens modtage kiropraktisk behandling. Informer blot din kiropraktor, som vil planlægge behandlingsforløbet efter det.

Hvor lang tid går der, før jeg får det bedre?

Det er meget individuelt og afhænger samtidig af årsagen til dine smerter. Generelt kan det tage længere tid ved længerevarende problemstillinger da der ofte er flere aspekter involveret end hvis det er et akut opstået problem.

Hvilke aldersgrupper har gavn af kiropraktik?

Alle aldersgrupper kan have gavn af kiropraktik, helt fra nyfødt til ældre.

Skal man have henvisning fra egen læge for at gå til kiropraktor?

Nej, man skal ikke have henvisning fra lægen. Man kan bestille en tid, så snart man har behov.

Gør akupunktur/Dry needling ondt?

Nej, dry needling gør ikke ondt. Når nålen sættes i huden, kan man mærke en nålefornemmelse som aftager med det samme. Når nålen påvirker den ømme muskel, vil man tit kunne mærke en spænding i musklen. Denne spænding aftager forholdsvis hurtigt ved behandlingen.

Hvad er en kiropraktor?

En kiropraktor er en autoriseret sundhedsperson med speciale i muskel- og skeletalsystemet og arbejder både med undersøgelse, diagnosticering samt behandling af smertetilstande og andre afledte gener stammende fra nedsat funktion i muskler og led i hele kroppen. Uddannelsen til kiropraktor er en lang, videregående uddannelse og kan læses på Syddansk Universitet i Odense. Efter en 5-årig kandidat, følger en 1-årig praktisk uddannelse kaldet turnusuddannelsen.